ریخته-گری تحت فشار

یکی از اصلی ترین عناصر در کیفیت قطعات ریخته-گری تحت فشار یا دایکست را به جرات میتوان مواد اولیه در نظر گرفت. این پارامتر سهم بزرگی در کیفیت قطعات تولیدی دایکست دارد. با اندکی تغییر در درصد عناصر یک آلیاژ می توان شاهد تغییرات بسیار متفاوتی در خواص فیزیکی و مکانیکی قطعات تولیدی بود. لذا کنترل مداوم این عناصر چه در زمان دریافت مواد اولیه چه به هنگام فرآیند تولید اهمیت بالایی دارد. از این رو با توجه به شرایط متغییر قرار شد تا واحد آلیاژ سازی در سال 1380 در این مجموعه راه اندازی شود. این تصمیم مدیران در جهت بهبود کیفیت مواد اولیه و در نتیجه کیفیت محصولات تولیدی بود.

پس از گذشت سالها و با تحقیقات انجام که در واحد تحقیق و توسعه (R&D) در زمینه تولید آلیاژهای آلومینیوم انجام شد. موفق به ایجاد کنترل نرم افزاری بر روی خروجی های کوره های ذوب آلومینیوم گشتیم. این کنترل ها شامل بررسی مواد ورودی و خروجی و نیز ترکیبات آلیاژهای مورد نظر در ریخته-گری تحت فشار می باشد. با این نرم افزار میزان اکسیده شدن مواد ورودی به کوره های ذوب را تا حد بسیار زیادی کنترل و کم شد.

تولید شمش

با گسترش این بخش و افزایش ظرفیت اکنون اقدام به تولید شمشهای آلیاژی با نام تجاری N.I.G نموده ایم که به متقاضیان ارائه می گردد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست. که با توجه به استفاده این واحد از آلیاژ تولیدی روزانه و بهره گیری از مازاد کوره ها برای فروش میتوان گفت. این مواد از کیفیتی خوب جهت تولید قطعات دایکستی بهرمند می باشد.

علاوه بر مواردی که اشاره شد به دلیل دارا بودن آزمایشگاه کوانتومتری همواره کنترل مستمر بر کیفیت آلیاژهای تولید در حال انجام است. و با کنترل کیفیت مستمر مواد اولیه با کیفیت در خط تولید استفاده و به صورت شمش نیز ارائه می گردد.


0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *