از سال ۱۳۷۳ با رویکرد خدمات ساخت قالبهای دایکست (دایکاست) گامهای اولیه تاسیس گروه صنعتی نوین آغاز گردید. با گذشت زمان و با توجه به تجربه ای که بدست آوردیم شروع فرآیند ساخت واحد اصلی کارخانه به مرحله اجرایی رسید. و چشم اندازی جهت ارائه خدمات دایکست و قالبسازی با کیفیت بالا در گروه صنعتی نوین دایکست تدوین گردید. قالبسازی در گروه صنعتی نوین دایکست در جهت ارائه خدمات دایکست می باشد و قالبهای تولیدی در خط تولید به کار می رود.

دوره آموزشی عارضه یابی واحد های صنعتی کوچک توسط سازمان همکاری صنایع کوچک ایران و کره جنوبی

استقرار دانش

پس از تکمیل ساختمان گروه صنعتی نوین دایکست دستگاههای مورد نیاز جهت تولید قطعات دایکست، آزمایشگاه و نیز قالبسازی مجهز گردید. گروه صنعتی نوین با ارائه خدمات دایکست و قالبسازی به طور گسترده شروع به کار نمود. این امر را با تکیه بر دانش مهندسان و کارکنان خود آغاز و راه را برای تحقق این هدف روشن می دیدیم. و این امید به آینده روشن همواره موتور محرک تولید و پیشرفت این واحد می باشد.

توسعه نوین خدمات

با توجه به تجربه گسترده در زمینه تولید قطعات دایکست و قالبسازی دانش قابل توجهی در زمینه ساخت آلیاژهای مخصوص تولید قطعات دایکستی بدست آوردیم. گروه صنعتی نوین تصمیم به گسترش خدمات خود علاوه بر تولید دایکست و قالبسازی گرفت. ارائه خدمات آزمایشگاهی و تولید آلیاژ مخصوص دایکست در دستور کار قرار گرفت. این خدمات جدید در راستای بهبود کیفیت تولید بنیان نهاده شد.

تمامی این خدمات نیاز به مدیریتی یکپارچه و دقیق داشته و نیاز روز افزون به تحقیق و توسعه بیشتر را نمایان می کرد.

با توجه به این نیاز، گروه صنعتی نوین تصمیم به ایجاد واحد تحقیق و توسعه گرفت. به این ترتیب برنامه ریزی برای اجرای سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری در واحد تحقیق و توسعه انجام شد. و سر انجام با راه اندازی این سیستم کلیه امور داخلی مجموعه با نرم افزار جامع پیشرفته مجهز شد. و با استفاده آن سرعت و دقت در اجرای امور بهبود موثری یافت.

مفتخریم به داشتن اولین و تنهاترین سیستم پایش و افزایش بهروری خط تولید قطعات دایکست در کشور که توسط مهندسان این مجموعه راه اندازی گردید.

گروه صنعتی نوین خدمات قالبسازی، تولید دایکست، تولید آلیاژ و خدمات آزمایشگاهی را به همکاران خود ارائه می دهد و همواره پشتیبان همکاران خود در این عرصه می باشیم.